Sayfalar

28 Eylül 2010 Salı

Yalancı Suböreği

Yalancı Suböreği

Malzeme: 4 Yufka, 2 Yumurta, ½ Kg Yoğurt, ½ Kalıp Beyaz Peynir, ½ Su Bardağı Sıvıyağ, ½ Su Bardağı Süt.

Yağladığım oval borcam tepsiye; 1 yufkanın yarısı dışarıda kalacak şekilde 1 kat yufka yaydım. Üzerine bir kapta çırptığım yoğurt, yağ ve 1 yumurta karışımından sürdüm. Dışarıda kalan diğer yarısını üzerine kapattım ve karışımdan yine sürdüm. Üzerine beyaz peynir, 1 kat yufka (yarısı dışarıda) koydum. Dışarıda kalan yarıyı kapatıp karışım sürme ve peynir koyma işlemini son yufka yalana kadar tekrarladım. Son yufkanın da yarısını bir kat koyup karışımın tümünü üzerine boşalttım. Son katı kapattıktan sonra üstlerine yarım bardak sütü de boşalttım. 20 dk buzdolabında beklettim. Çıkarıp çırptığım 1 yumurtayı üzerine yaydım. 10 dk daha buzdolabında beklettikten sonra. Mini fırının ayarını 3.5'e getirip altını yaktım ve en alt rafa koydum (tellerin hemen üstündeki ilk raf, tepsi telden 4 parmak yukarıda kaldı). Böreğin altı pembeleşince, fırının altını kapatıp üstünü yaktım ve böreğin üstü pembeleşince fırını kapattım. Fırını kapattığımda gece 23:30 olduğundan, böreği fırında bıraktım. Sabah sonuç mükemmeldi... sanki gerçek suböreği lezzetinde bir böreğim var... Akşama börek ziyafeti var evdekilere... :-))) (Tabii ben bir kısmını götürdüm sabah sabah...)

Tarif için Eygü Mındıkoğlu'na teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder