Sayfalar

28 Eylül 2010 Salı

Karamelize Condensed Milk


Karamelize Condensed Milk

1 Kutu Condensed Milk.Condensed Milk’i (Türkçesi nedir bilmiyorum) -konserveyi açmadan- alüminyum folyo ile kaplayıp derin bir tencereye koyun. Tencereye konservenin üzerini 3 parmak geçecek kadar su doldurup yüksek ateşte 3.30 saat kaynatın. 15-20 dk’da bir su eksiltecek, su eklemeyi ihmal etmeyin. Su seviyesi kesinlikle düşmemeli. Kaynatma işlemi bittikten sonra su soğuyana kadar konserveyi tencerede bırakın. Su soğuduktan sonra konserveyi çıkartıp açın. Elde ettiğiniz karamelin lezzetine ve kıvamına inanamayacaksınız. Condensed Milk Türkiye’de kolay bulunan bir ürün değil, bu sebeple condensed milk’in nasıl yapılacağını internette araştırdım; isterseniz evde de yapabilirsiniz.

Süt Tozu ile yapılan condensed milk;

3/4 Su Bardağı Şeker, 1/2 Su Bardağı Su, 1 Su Bardağı + 2 Çorba Kaşığı Süt Tozu.
Tüm malzemeyi karıştırıp yüksek ateşte koyulaşana kadar -15 20 dk- kaynatıyorsunuz.

Süt ile yapılan condensed milk;

6 Su Bardağı Süt, 5 Çorba Kaşığı Şeker.

Sütü 60 dk kaynatın; şekeri ekleyip karıştırarak 15-20 dk daha - 2 su bardağı ölçüye düşene kadar- kaynatın.

Ev yapimi Condensed Milk yapimini arastirirken
http://www.astray.com/ 'da ev yapimi condensed milk'in nasil karamelize edildigini ogrenmis sizlerle de paylasmistim. Haftasonu condensed milk yapip karamelize etmeyi denedim fakat basarili oldugumu soyleyemeyecegim.

Condensed milk yapmakta sorun yok; 1,5 litre sutu 5-6 corba kasigi seker ile bir saatten fazla karistirarak elde ediyorsunuz. Condensed milk tariflerinde sutu yari olcuye dusene kadar kaynatin diyordu. Ilk basta ben de oyle yaptim ama hazir condensed milk'in kivamini bildigim icin bunun 1/3 e dusene kadar kaynatmak gerektigini dusundum ve oyle yaptim. Bu sekilde hazir condensed milk ile ayni kivami yakaliyorsunuz.

Sira bunu karamelize etmeye geldiginde; sutu, kapakli derin ve kucuk bir borcama koydum. Kapakli olmasina ragmen folyo ile kapladim ki hic su girmesin. Borcami buyuk bir tencereye koyup kapak seviyesine kadar su ile doldurdum. 3 saat kaynattim bana misin demedi, 4 saat sonra ufak ufak karamelize belirtileri gosterdi ama ben artik dayanamadim. Yani belki bu sekilde 6-8 saat falan kaynatirsaniz karamelize olma ihtimali var... sabri olan varsa denesin.

Sonra ayni sutu mikrodalga'da karamelize etmeyi denedim. Once 750 Watt'da 2 dk pisirip karistirdim, sonra 2 dk daha, baktim hareket yok, sonra iki defa daha denedim. Sonra 600 Watt'a dusurup herhalde 10 defa falan 2 dk'da bir karistirarak pisirdim. Ufak ufak karamelize olmaya basladi, sonra 360 Watt'a dusurup 10-12 kere daha 2 dk'da bir karistirarak karamelize etmeyi basardim.

Sonuc tabi ki husran, benim hazir condensed milk ile elde ettigim karamel ile bunun uzaktan yakından alakasi yok. Bu karamelin yapisi cok farkli ve kotu; lezzeti de kotu. Berbat bir sey oldu anlayacaginiz. Bu tecrubeyi sizinle de paylasayim istedim ki saatlerce ugrasip kafayi yemeyin : )))

Not: Condensed Milk
http://www.gurmenet.com.tr/ satılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder