Sayfalar

13 Temmuz 2009 Pazartesi

Zencefilli Mango Çorbası

Zencefilli Mango Çorbası

4 Yeşil Soğan, 2 Diş Sarımsak, 1-2 Acı Kırmızı Biber, 1 Ufak Parça Zencefil, 1 Mango, 1 Çorba Kaşığı Zeytinyağı, 1 Tatlı Kaşığı Tereyağı, 400 Ml Hindistancevizi Sütü, Sebze veya Tavuksuyu, 100 Gr. Minik Karides, Tuz.

Sarımsak ve Zencefil’i rendeleyin. Yeşil soğanları ince ince doğrayın. Mango’yu soyup ufak ufak doğrayın. Yeşil soğan ve Sarımsağı yağda hafif kavurun. Mango, ince doğranmış kırmızı acı biber ve rendelenmiş Zencefil’i ilave edip kapağı kapalı tencerede tahmini 10 dakika hafif ısıda pişirin. Hindistancevizisütünü ilave edin ve el mixerinde püre haline getirin. Püre haline geldikten sonra tavuksuyu veya sebzesuyunu ve tuzunu ilave edip 10 dakika daha hafif ısıda pişirin. Ufak bir tavada tereyağını eritip karidesleri kavurun. Çorbayı tabaklara servis yaptıktan sonra karidesleride tabaklara koyup servisinizi yapın.

Not: Ben çorbayı yaparken acı kırmızıbiber yerine kırmızı çan biber kullandım, karides koymadım. Gerçekten çok değişik ve güzel bir çorba oldu. Eğer çan biber kullanacaksanız ½ veya ¼ yeterli. Ben yarım kullandığım halde daha az kullanabilirmişim diye düşündüm; çorbanın rengini değiştirdi ve biberin lezzeti fazlasıyla hissediliyordu.

Tarif sevgili Özgül’e ait. http://www.soframiz.de/?p=236

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder